Voor ouderbegeleiders & opvoedondersteuners

NIEUW | Neurospeciale kinderen begrijpen en begeleiden

Neurospeciale kinderen leren en reageren anders, omdat hun hersenen zich anders ontwikkelen, zoals bij ASS, AD(H)D, DCD en soms ook bij VB, TOS en dyslexie. Ze aanspreken op hun gedrag werkt dan ook vaak niet. Dit boek geeft nieuwe inzichten in hoe hun gedrag een weerspiegeling is van onderliggende problemen.
NIEUW | Neurospeciale kinderen begrijpen en begeleiden


"Nog steeds denken mensen dat mijn zoon niet luistert of het niet snapt, terwijl er iets heel anders aan de hand is. Hij is informatie aan het verwerken. Sinds ik dat van Anneke heb geleerd, kunnen Charlie en ik veel beter met elkaar communiceren. Hij krijgt de tijd en ik geniet van hoe het kwartje valt bij hem. Terwijl hij een weloverwogen keuze maakt en vervolgens tot actie over gaat. Alles  -  In  -  Zijn  -  Tijd." 
 - Romana Vrede, actrice

Prikkelverwerking
Neurospeciale kinderen hebben een aantal opvallende overeenkomsten. Ze hebben moeite om zichzelf te ervaren door hun prikkelverwerking. Dat heeft invloed op hun eigen lichaamsbesef, motorische coördinatie (dyspraxie) en executieve functies en gevolgen voor hun sociale, emotionele, communicatieve en cognitieve ontwikkeling.

Het boek Neurospeciale kinderen begrijpen en begeleiden. Prikkelverwerking, lichaamsgevoel, dyspraxie en executieve functies bij ASS, AD(H)D, DCD geeft stap voor stap meer inzicht in prikkelverwerking, je eigen attitude, dyspraxie en executieve functies en biedt oplossingen om neurospeciale kinderen te begeleiden in zorg, onderwijs en opvoeding.

Over de auteur
Anneke Groot is trainer van professionals en ouders bij stichting Horison en is al jarenlang gewaardeerd deskundige op het gebied van autisme. Ze schreef eerder het boek HouvastBij de lancering van het boek is ook een Facebook-pagina verschenen. Deze is vinden via de productpagina. 

Meteen bestellen. Klik hier! 

Bekijk hier het inkijkexemplaar